Derfor gør du noget ved dine nakkesmerter i dag

Dårlig kropsholdning, overbelastning eller skader/uheld giver med tiden et dårligt bevægemønster, der får led og muskler til at låse sig fast. Det kan din hjerne kompensere for ved at sætte andre led og muskler på overarbejde. Men på et tidspunkt siger din krop fra, hvilket kan vise sig i form af f.eks. en fastlåst nakke og kraftige smerter i nakken.

Kiropraktik genskaber bevægelighed i dine led

Kiropraktisk behandling går ud på at genskabe bevægeligheden i fastlåste led. En kiropraktisk undersøgelse i nakken, lokaliserer led med dårlig bevægelighed og bruger røntgenbilleder som supplement til undersøgelsen. Røntgenbilleder viser hvordan knogler og led ser ud og om der er hensyn at tage i forhold til behandling.

En kiropraktisk justering af nakken kaldes også manipulationsbehandling og er kendt for at leddet siger ”knæk”, hvorefter leddet bevæger sig bedre. I den akutte situation vil kiropraktoren behandle intensivt, så bevægeligheden normaliseres hurtigt.

Der tages hånd om din behandling

Kiropraktoren lægger en behandlingsplan for dig med ondt i nakken, som vi inddeler i 3 faser: rød, gul og grøn fase. Rød fase er typisk intensiv behandling til at løsne op i den akutte smertesituation. Gul fase behandles mindre intensivt og her gerne i samarbejde med en fysioterapeut få løsnet op i spændte muskler samt igangsætte øvelser og træning. Grøn fase er behandling i lange intervaller, hvor træning og aktivitet fylder mest.

God bevægelighed og skal forebygges og tjekkes jævnligt

Når der er god bevægelighed er det vigtigt, at dyrke en sund kropsholdning og få tjekket bevægelighed med jævne mellemrum hos en kiropraktor på samme måde, som en tandlæge med jævne mellemrum tjekker tænderne, så dine nakkesmerter holdes i grøn fase.

“Fantastisk koncept – mit KD+medlemskab giver mig adgang til top behandling til priser der er til at få råd til”

Jytte Andersen Randers